sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

Känner mig lite mera allmänbildad

Jag har alltid hatat nästan allt som har med historia att göra. Idag har jag dock varit tvungen att läsa om Finlands litteraturhistoria till morgondagens finska-prov. Har då också kollat runt lite i nätet och sökt information för att få en helhetsbild. NU plötsligt för fem minuter sedan plingade det liksom till då jag läste på vårt kompendium, och det kändes faktiskt att jag började förstå lite! Det blir nog ingen 10 i provet, men för mig är det viktigaste att jag kan i stora drag. Tror att (de rätt så slarvigt utförda) hissa kursena, parallellt gjorda rella (kyrkohistoria) - kursen och ja allt annat haft och göra med saken, men nu känner jag mig inte så oallmänbildad som jag annars gör. Och det känns bra!


Tycker jag ser sådär fundersam och vis ut här.

4 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Hihhii:)) Får dock se hur provet går - just när jag skulle förklara för mamma, gick de nu inte så bra som jag tänkte mig :D

      Poista