lauantai 5. huhtikuuta 2014

feeling positive

Yeeey - gymnasiets slut närmar sig med stormsteg (okej ännu ett år kvar men ändå!), vilket betyder frihet! Just nu känner jag mig så nöjd! Brukar inte vilja skriva så mycket om skolan i bloggen, då det inte riktigt brukar vara någon inspirationens källa direkt. Men just nu har det bidragit till att jag känner mig rätt så inspirerad. Skolan - eller ja närmare sagt provveckans resultat har visat till mig att att träna mycket inte nödvändigtvis försämrar prestationen i proven- snarare tvärtom!


Försöker ju förresten huvudsakligen äta och leva hälsosamt, men den senaste veckan har jag dock inte riktigt gjort det. Vi kan skylla på att det var "den tiden på månaden", men det har konsumerats en del gifflar, godis och choklad för min del - och jag kan inte säga annat än att det har varit värt det! Dessutom har jag uppfyllt ganska många av mina "kulinariska to-dos" under de senaste sex dagarna. Bl.a. har jag ätit på Rossos första gången, ätit en bagel (och cinnamon roll) av Arnolds för första gången och idag var jag i Burger King för första gången! Alla dessa då i respektive trevligt sällskap, för det är ju det som det handlar om! (Ojdå vad mycket utropstecken...)


Min kväll har varit helt super då jag fick spendera den med härliga Sanna! Och imorgon ska vi och köra lite med Hannele, jee! Och så på söndagen väntar träningar igen! Och så ska jag vara duktig och öva piano, jobba klart med mitt och Veras franska-projekt och så måste jag ännu skriva en konsertrecension till musikhistorian. Men SEN är jag redo för den inkommande veckan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti