keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Ett slut på andra året av gymnasiet

Blev inpirerad av Annikas inlägg, och tänkte att jag ju nog måste på något sätt i bloggen uppmärksamma att detta skolår nu lidit mot sitt slut. Är det inte otroligt? Ja nästan magiskt :D Du som läser nu, särskilt om du är en gymnasieelev; var stolt över dig själv! Fastän det kanske ännu är omtagningar, så är ju sommarlovet såå nära nu. Iiih! Detta är vad jag - och säkert miljoner andra skolelever -gått och sett framemot hur länge som helst.

Tycker att lite hoppbilder passar in. Just dessa är faktiskt tagna i början av tvåan. Vi åkte med Veras skoba till en strand ganska nära dem, och oj det var så fint!


Detta skolår känns det som om så otroligt mycket har hänt, men samtidigt ändå att allt gått så snabbt! Kan dock säga att det varit ett väldigt bra år i flera bemärkelser, och är så glad och tacksam för allt <3


Ser nu verkligen framemot sommaren! Alltså inga prov, inga läxor och ingen stress. Det kommer att vara så skönt att få planera sina dagar hur man själv vill! Det väntar både lite tråkigare saker, såsom biologiläsande (inför studenskrivningar - men det är ju bara bra, jag måste ju bli student någongång!) och pianospelande. Men också bättre saker, fyller 18 år i september så får äntligen börja skaffa körkort, kanske inte det roligaste att sitta på teorilektioner men sen iaf körkort!!

Mina planer? Jobba & tjäna pengar, resa, träffa kompisar, fotografera (och sätta bilder på bloggen såklart), lära mig mera om makrobiotik och hälsa, träna, spendera pengar och göra massor roliga saker(- har hur mycket som helst som jag vill testa denhär sommaren), fara till Lappvik, göra massor picnics... Listan slutar egentligen inte. Men för att sammanfatta - ha det bra!

2 kommenttia:

  1. Oj vike glatt inlägg :D men ja har så samma fiilisar!

    VastaaPoista
  2. Haha jepp, e så glaad!!
    Bra!!! De ska int va någå sura miner på somarlovet ;D

    VastaaPoista