sunnuntai 22. kesäkuuta 2014

Komma igång

Tre obestämda, odefinierbara och konturlösa veckor har svävat förbi. Det har varit  allt från dagar sådär idylliskt sommarlovsaktiga, till fullspäckade med program till dem som jag med möda och besvär försökt hitta på något att göra. På de sistnämnda dagarna har jag oftast lagat någon maträtt som jag planerat pröva på under redan en längre tid. (Tips tips här om du har tråkigt och inte ännu vill damma pianot och öva på de oändliga pianostyckena eller börja läsa inför studentskrivningarna.) Men riktigt roligt har det faktiskt varit då jag på riktigt har haft tid till saker som jag för en månad sedan inte hade.

Lagade t.ex. leverlåda, blev överraskande gott! Och en hälsopizza med ack för hårda broccolibitar. (Tips: ångkoka broccolin först!) 




Men när det idag på kvällen blev tv-filmtittande lite för länge och hann med både godis, choklad, kaka och bulla, tänkte jag att nä nu är det nog tid att bygga lite struktur i vardagen igen. Hade  jumppaspurt i esport må-to och testade ca 12 jumppor så tror kroppen ville fylla på lagret efter det.


Då jag bloggar känns det som om jag får lite struktur i vardagen, men eftersom det är så otroligt tidskrävande att överföra bilder från kameran, gå igenom bilderna på datorn, välja, redigera, minska storleken, fundera igenom strukturen på bloggen osv. (och ännu med min halvsöndriga dator) ska jag istället börja mobilblogga flitigare! Samlar hellre under tiden på med bilder i min systemkamera som jag sen kanske visar mera av på hösten, då jag planerar att köpa en ny dator. Men får se hur det blir med den saken.


De två sista bilderna är från weheartit. Är inte de härliga?! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti