tiistai 1. heinäkuuta 2014

Hang gliding

Även känt som 'hängflygning' eller 'rippuliitoa' (källa: google translate). Det gjorde vi under andra hela dagen i Kanada. Det var en såå fin dag. Alltså nästan allting var perfekt, inte bara vädret. I samband med hur vi skulle komma till flygstället, träffade vi en man som gjorde en dokumentär om att flyga, flygplan, flygplatser etc. Vi fick även träffa hans pappa, mamma, kompis/samarbetspartner och chilla på hans barndomshems gård. De var alla så otroligt vänliga och det var svårt att hålla skrattet ibland då jag följde med deras "växelverkan" eller hur jag ska kalla det. Härliga personer!

Förutom att få lära känna dessa, fick jag vi ju oxo flyga! Och så fick jag även köra mönkijä (svenska och engelska ATV?), och det var det nästan lika härligt som att få flyga. Vågar inte ens försöka mig på att beskriva detta, då det verkligen är något som man bara måste uppleva. Men en sak kan jag säga. Flygningen och det jag såg där uppe är något jag alltid kommer att ha i minnet under de lite jobbigare dagarna.









Mamma och the papparazzi.

Efter flygningen: Mitkä tunnelmat?

Något som jag jag tycker ALLA ska testa minst en gång i livet. Om du vill vara säker på att det blir bra - res till Kanada och gör det här.

2 kommenttia:

  1. oomfg Julia låter helt härlit!! Ni e så aktiva!
    OKEJ JA SKA GÖ DEDÄ NÅNGÅNG <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jooo de va helt awesome!!!
      JEEE att du sägee så, då ha ja föklara de någålunda bra :D
      Iiih blev så glad av din kommentti <3

      Poista