keskiviikko 16. heinäkuuta 2014

När de du känner har bloggar,

är inte det det roligaste?! Idag gjorde jag en sidospalt med mina kompisars bloggar. Fick idén av Martina som kom på dethär med att vi skulle linka varandras bloggar. Dessutom skrev hon just skilt om bloggarna på sin spalt och gud vad glad jag blev! För då man skriver, är det svårt att veta hur andra uppfattar det man skrivit. Men att hon tog upp de fina bilderna och särskilt inläggen om hälsa och träning, klickade det till. Det är ju faktiskt det som är en stor del av min vardag. För det är på riktigt något jag brinner för just nu. Och att hon tycker att jag får det att låta enkelt? YEAH!

"Huvudorsaken till länkarna är ju egentligen den att bloggarna är väldigt bra och trevliga att läsa. Fräknar och Skratt bloggen är skriven av Julia, som går i samma skola som jag. Den handlar om hennes vardag och har mycket fina bilder. Jag gillar mest det att de inlägg som Julia skriver om att äta nyttigt och om att träna får hon att låta enkelt, så att vem som helst kan göra det. Så ja, en blogg definitivt är värd att kolla och varför inte följa på bloglovin eller via blogger?"

Så nu vill jag också berätta om de bloggar jag valt till min sidospalt! Klicka på bilderna för att komma tll respektive blogg.



marreslife.blogspot.fi/

Martina upprätthåller bloggen 'marreslife'. Martina har ridit sedan hon var liten, och har en häst som heter Vofflan. (Just love that name!) I hennes blogg får man följa med hennes utveckling inom ridsporten och kärlek till hästar, men också så mycket annat. Hon skriver om saker som händer i hennes vardag, saker som är viktiga för henne, och kanske de inlägg som jag personligen gillar allra mest. Hennes åsiktsinlägg. Det senaste handlade om huruvida barn utsätts för tidigt för internet. Ett annat jag gillade är hennes "fem bästa filmerna". Kollade faktiskt igår för första gången "It's kind of a funny story" :D Rekommenderar!
 


http://ifancyanadventure.blogspot.fi/

Sanna har jag känt sedan högstadiet, och har alltid tänkt på henne (och tänker fortfarande) som den glada och positiva. För ett år sedan gick hon som utbyte för lite på ett halvt år till Skottland. Där utvecklades inte bara hennes engelska utan hela hon. Jag tror hon blivit ännu starkare som person, och på något sätt funnit nya sidor i sig själv. Hennes blogg är väldigt personlig - vilket är så otroligt modigt. Hon vågar skriva om saker som hon blir ledsen av, men skriver också saker som gör henne glad, saker som hon älskar. Bra åsiktsinlägg. Och hon gör egna videon. Och videon där hon sjunger så fint! Och så skriver hon t.ex. objektvt om finska och svenska högtider, och har jätte kivoga bilder!



http://ingastina.blogspot.fi/

Inkku kommer ännu att komma långt den tjejen. Kolla bara in hennes bilder och filmer! Bilderna och liksom hela bloggen reflekterar bra, iallafall hur jag, uppfattar henne som person. Levnadsglad och kreativ bl.a. Hon är en som inspirerat mig inom fotografering, men också t.ex. inspireras jag av hennes personliga klädstil. Hoppas att hennes kläder ska synas ännu mer i bloggen för de är alltid så härliga!



http://sarasbakhorna.blogspot.fi/

Saras bakhörna är en renodlad bakblogg! Hon har recepten på dendär härliga kladdkakan och de perfekta kanelbullarna, men också kommer det ibland lite ovanligare recept, såsom ett jag kommer speciellt bra ihåg - "ugglas frasgodis", eftersom jag själv lagade dem som julklapp till nära och kära! Vad enligt mig står extra mycket ut från andra bakbloggar är hennes sätt att skriva. Alltid lika humorisktiskt och muntert! Och så har hon ju så härliga aptitretande bilder..


munmakeaelama.blogspot.fi

Cescas blogg är också en renodlad bakblogg. På alla evenemang som jag haft äran att vara med henne har hon alltid haft något gott att bjuda på. Jag skulle kunna säga att alla kompisgäng behöver en Cesca som ordnar goda bakverk. Lönar sig att checka in dessa två bakbloggar om du är lite torr på idéer på vad för läckerheter du skulle kunna bjuda på nästa tillställning!


http://anninaatteita.blogspot.fi/

Annka är dendär som kan sticka eller sy typ vad som helst. Hon är väldigt fingerfärdig och har haft mycket olika kläder och andra kreationer på sin blogg, med proffsig indikering till tyg eller garn. Nu har hon också delat med sig av andra saker i sin vardag, som resor, gammeldansen och dyl med mycket fina bilder. Lönar sig att kolla in!


Okej nu blev det lite av en infobomb. Försökte dock hålla det så kort som möjligt. Det känns nämligen att jag kunde skriva ett helt inlägg om alla dessa personer, men försökte hålla mig till det väsentliga till hur just jag uppfattar deras bloggar. Helt btw så går alla ovannämnda i samma skola som jag :)

8 kommenttia: