torstai 17. heinäkuuta 2014

battle of the cakes

Okej det var inte egentligen någon kamp, jag menar en gräddkaka vinner ju helt klart en raw jordgubbskaka utan grädde. Iallafall för de flesta. För något som jag överraskades av, var att jag ändå personligen föredrog raw tårtan. Därför vill jag dela med mig av receptet! Bjöd alltså Sassa Aslis "raw jordgubbstårta" till min brors födelsedagsfirande. Gästerna tyckte nog mera om mammas version. Hon gör den bästa jordgubbskakan. Men här ser ni, gissa vilken är min och vilken mammas ;)



Stackars Annika som är nötallerkiger kunde inte ta så mycket av "hälsotårtan" då den typ huvudsakligen bestod av nötter.


 
 Bildtagningsceremonin av kakorna blev tyvärr lite kort då alla gäster var på plats.


MEN, klicka alltså på länken för att komma till receptet. Här får du en ny chans om du missade första. Den på bilden är halv sats, så därför ser den så liten ut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti