lauantai 16. elokuuta 2014

Let's go

Skolan har börjat och sommarlovet har slutat. Ändå känns det som att sommarlovslivet ännu inte försvunnit. Jag menar, inte har det ju det egentligen, som Jessi skrev på sin blogg, är det bara att man går några timmar in i en byggnad! Men jag skulle ändå vilja verkligen känna som om att skolan och rutinerna har börjat, för det ger en trygghet och balans.
(Och också för att sen när skolan äntligen är utförd, betyder det some serious freedom.)


Men nu är det tid för att se sådär passligt framåt. För även om livet kan vara lite jobbigt eller tungt ibland är det inte bra att bli och älta alltför länge. Till oss alla händer det jobbiga saker, men vad är det för idé att fokusera på det? Man kan inte ändå göra så mycket. Utom att fundera; hur fick det mig att kännas? Varför berörde det mig? Vad lärde jag mig? Och om det är ett sådant fall, hur kan jag göra bättre nästa gång? Sen, gå vidare. Och försök omringa dig av så mycket bra saker som möjligt.

Okej, det blev ännu lite "deep". Nu slutar jag.



Nu! Höst. Skrivningar. Det måste planeras ordentlig. De inte får inte ta upp alltför mycket tid. Kanske ska jag läsa en bestämd mängd i veckan? Inte mera, inte mindre. Resten av tiden ska jag huvudsakligen göra saker som jag tycker om.

the picture? just because.




Bra saker som ska hända så fort som möjligt:

- Jag fyller 18 år! I och med det såklart en massa andra bra saker. Kommer nog blogga lite mer om det sen.

- Crossfits "On Ramp" kurs börjar nästa vecka och jag är anmäld! Oh man. Jag är exalterad - hoppas det blir bra.

- Aktivare BJJ träning.


- Mindre sociala medier och allt som har med imago att göra. Ersatte faktiskt just facebook appen med fb chatt appen, Behöver inte vara uppdaterad med allas liv hela tiden.

Dagens motto(n): "Jag lever endast för min egens skull. De jag bryr mig om är de som bryr sig om mig. Alla behöver inte vilja ha/gilla/älska mig. Sprid positivitet då möjligt."


Ps. usch vad klumpig text jag har. Får jobba på den till modda skrivningarna. Väntar också på att min kamera ska komma från reparationen så jag kan visa lite nya bilder i bloggen.

4 kommenttia:

  1. Tackk för de uppmuntrande orden! De behövs <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi <3 varsågod o tack själv fö inspirationen ;D

      Poista
  2. Och vaddåå klumppig text? Den är ju hur smart som helst :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai de e int jee kiva o höra!
      De va ba nä ja läste den så tyckte ja int de lät lika bra som ja tänkte :D
      Men jättekiva att de verkar smart ^^

      Poista