sunnuntai 7. syyskuuta 2014

den sjunde dagen i nionde månaden, år tvåtusenfjorton

7 september redan - att det går snabbt. Det var verkligen en helt super födelsedag! Jag blev ihågkommen och det var helt härligt med sakerna man kom på.. En vecka med mindre skolarbete och andra duktiga saker och lite mera av kompisar, kladdkaka och crossfit.

 Notera barheten bakom örat.


Och de viktigaste punkterna med myndighetsåldern är avklarade. På listan var körkort det första, och med överjordiska lyckokrafter fick jag det genast samma dag! Som andra var tatuering. Den skaffades två dagar senare. Här är bild direkt efter.



Dock är det (såklart) inte smiles and sparkles hela tiden. Det att man borde vara duktig och öva biologi, matematik eller piano har inte varit så stort i jämförelse.. - Jag känner att jag nu kan skriva, om att min mormor har gått bort. Det var hennes begravning några dagar sedan.
Känslan att aldrg med kunna prata med henne eller ens få se henne..



Känslorna just nu - ganska mixade. Försöker ta dagen som den kommer. Uppskatta den söta superfood-föreläsaren eller crossfit tränaren eller att tala med annan kul kille, att hänga med kompisarna en kväll, att köra i trygga bilen med musiken inne och mörkret ute, att veta att man har människor som finns där, känna att kroppen blir starkare,att vinna en match i BJJ, skratta tills man inte kan andas. Usch var fånigt skrivet, men det är sant. Det är just domdär små sakerna man blir glad av som också gör att man klarar av när det blir tyngre eller jobbigare. Men okej, nu slutar jag här. Det blev kanske lite väl deep igen, men jag tror inte det kan göra någon skada.

4 kommenttia:

  1. Fint julia! <3 o you know what, dee bara att komma fram o krama any time om de känns tungt! eller helt annars bara :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi tack Sanna <33 skönt att veta att ni finns där! :)

      Poista