sunnuntai 14. syyskuuta 2014

"eternal sunshine creates a desert"

Alltså jag vet inte hur många gånger jag länkat till denna blogg, men hon är så värd det! Jag hoppas att alla läsare kan finska eller kan använda google translate för denhär texten... (Hmm... skulle faktiskt kunna börja länka en av hennes texter varje vecka för det finns så många bra!)




Är jag den enda som ibland bara har perioder där det känns att allt går ganska bra - att vardagen verkar relativt problemfri och livet ler? Haha inte just nu dock, av många - vissa lite nästan komiska orsaker, men det känns tröstande att veta att dem kommer, right? Jag har svårt att tro att alla skulle kunna vara nöjda och "i balans" konstant, för det är ändå lite ovanför det sk. normaltillståndet, och jag tror inte att man liksom kan känna när det är bra, om man inte har lite perioder av misär.

Dock tror jag att dessa "dåliga" perioder också är till nytta. För t.ex, är det inte så att just dem formar vem vi blir ganska långt? Jag tycker nästan att det jobbiga gör allt intressant. Nångång blir det dock för mycket och det är då det känns att man bara skulle vilja ha en paus. En paus från allt.




Om vi tar ur en lite annan dimension så verkar det också som om jag just nu är i en "tänk tills du blir galen" period. Jag tycker dock det känns rätt att skriva om det ifall någon annan där ute skulle känna likadant och kanske möjligen finner någon sorts tröst eller whatever av mina lite flummiga tankar.


*bilder från Veras lande från sommaren*

8 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Thank you, I like the feeling in them too!

      Poista
  2. Joo dedä e sant! O ja ha faktist börja läsa dendä bloggen efter att du länka den :D<3
    Ja tkr man kanske int ska stressa fö mycke över livssituationer osv. Man tar de som kommer o gör sånt som får en å må bra :)) Förra våren va min TÄNKTÄNKTÄNKTÄNK period o de va så jobbit, men sen fo de över av sig själv o de e lättare nu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva att du ha funni hennes blogg! :)
      Jess härligt att nån annan också känner likadant, o att du oxo ha haft din tänk-period :D
      visa ord... <3

      Poista
  3. Alltså jag kan med ärlighet säga att även jag är i dendär "tänk tills du blir galen" perioden! Och det är inte alltid så trevligt nej xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Det känns hemskt att säga att det är skönt att andra liksom "lider" lite oxo :D (ele har jobbigt e kanske mer passande) men de känns på någåsätt tröstande<3 Men hei - we'll come though it! Int e de nu SÅ hemskt men jaa int e de ju kiva.. :D

      Poista
  4. Helt sant! Men det är braa med lite olika perioder så blir man int uttråkad, ja tycker i alla fall att de sku vara helt tråkit om livet hela tiden skulle vara jämnt o i balans (Älskar nog ändå dom där bra perioderna när man bara känner att ahh life is good❤️!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Good point! Nu sku de ju bli lite tråkigt i längden, men de ha ba aldri hittills kännats som ett proplem :D men joo de e ba så skönt nä allt känns i "balans" :) <3

      Poista