tiistai 16. syyskuuta 2014

MAT: muninvalid + studentskrivningar

= not fun. Du kan inte ana hur länge jag sett framemot att få äta allt gott under skrivningarna som är i sex timmar. För då är det liksom okej att äta allt skit. MEN nu är det som jag stoppar i munnen av konsistensen mos. Inget knaprigt, inga nötter, inga vitchokladkex, ingen bulla, inget bröd.. - ja du fattar. När jag idag vandrade i den stora matbutiken, funderade jag på vad jag skulle kunna hitta på. Och här är resultatet.


  • som bas har jag använt samma som fyllningen till en sorst cheesekake -mixa grynost till ett klet, in med kvarg, vaniljproteinpulver och sötning.
  • kokade äppelbitar tills mjuka, hällde av (äppel)vattnet och mosade och mixade.
  • i lite varmt äppelvatten hade jag ett blötlagt gelatinblad. Blandade vätskan varefter i diverse saker som jag ville ha lite fastare/geligare.
  • sätt att upgrade cheesekakebasen: -ha i citron - ha i havregryn
  • sätt att upgrade äppelmoset: - ha i sötning och (mycket) citronsaft. -ha i kanel/kardemumma/ pepparkakskrydda. I vissa kanske lite salt för extra punch. - tillsätt chiafrön
  • mixade jordgubbar, blandade med sötning.
  • mosade banan.
  •  det bruna är chokladhasselnötspålägg utan socker som jag fick av Jessi i födispresent!

Och så allt detta i lager och matcha med vad du tycker passar.



2 kommenttia:

  1. Härregud du är påhittig!!! Dedä ser ju nami ut! ;D ja sku säkert ba leva på mango piltti xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeee tänks!! ^^
      Hehe nu ha de gått åt ett antal piltti burkar oxo ;D
      åt faktislt just mangopiltti ida XD

      Poista