lauantai 13. syyskuuta 2014

saftiga och smakrika plättar

De började med att jag läste detta recept lite slarvigt, men nu har jag ett recept på plättar som är jätte goda! Enligt mig är de godast som de är, men för bildens skull dekorerade jag med bipollen, kakaonibs, kiwi och hallon.



Vad som behövs:
  • 2 (rumsvarma) ägg
  • 1 banan
  •  1 msk kokosmjöl
  • 1 tsk chiafrön
  • 1 tsk fiberhusk
  • 1 tsk bakpulver
  • salt och kardemumma



Börja med att mixa allt ihop och låt sedan stå i 15-20 minuter. Detta är för att chiafröna ska få suga upp lite vätska.



Stek i kokosolja. Tips till stekningen: värm plattan till max, sänk sedan till hälften och sätt därefter kokosoljan.



Done!


Om du vill så kan du sätta lite mjölk (t.ex. mandelmjölk) i smeten, men jag har ingen vätska för att den späder ut smaken såpass mycket, så jag föredrar det såhär.

2 kommenttia:

  1. Hej Julia!
    Älskar din blogg när du har så många hälsosamma recept! :)

    VastaaPoista