perjantai 31. lokakuuta 2014

kärleksmums i morgonstund

Igår förde jag mina föräldrar till flygfältet, vilket betyder: en vecka helt ensam i vårt hus! Woohoo. Idag vaknade jag tidigare än vad jag satt väckningen på. Älskar då det händer! Då känner jag mig alltid som en såndän person som har allt under kontroll. Kokade lite kaffe, satt disk i diskmaskinen, städade kylskåpet... Och hittade detta recept. Vi hade hemma lite extra brunprickiga bananer, så det var perfekt timing att testa. Rekommenderar, det blev riktigt mumsigt!



Du hittar alltså receptet härifrån. Kesellan ersatte jag med kvarg, men gjorde inga andra ändringar i det förutom i chokladkrämen. Där tog jag lite vad vi hade utan mått; värmde mörk choklad och kokosolja i mikron, tillsatte kakao och kvarg och agavesirap och lite salt. Och gott blev det!



Nu måste jag springa till tåget med mina pippi långstrump-fräknar och flätor. Vi ska klä ut oss idag i skolan och jag är alltså Astrid Lindgrens sagofigur. Sådär passande med mitt rödorangea hår tänkte jag.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti