torstai 23. lokakuuta 2014

ostig raw brownie / jordnöts-chokladkaka


Förälskade mig i detta bakverk för någon månad sedan. Nu tog jag mig tiden att laga det på nytt med lite ändringar mot det bättre. Kan ätas i frusen form men jag tycker det känns för barbariskt med hänsyn till kylan där ute och föredrog kylskåpets effekt denna gång. Jag tog receptet härifrån.




botten
  • 0,75 dl solrosfrön
  • 0,5 dl nötter
  • 2-3 msk kakao
  • 0,5 dl kokos
  • 1 dl dadlar
  • 0,75 dl kokosmjölk

1. mixa frön och nötter 2. tillsätt övriga ingredienser och mixa till en smet 3. lägg i en form


frosting
  • 0,5 dl grynost
  • 1 banan
  • 1-2 msk (osötad) jordnötssmör
  • 2 msk kokos
  • honung efter smak
  • lite salt

1. mixa grynosten och bananen till en jämn smet 2. tillsätt resten och mixa, smaka av 3. bred över bottnet 4. in i frysen/kylskåpet i fyra timmar





Addera extra lyx - servera med kokosgrädde och strimla lite agavesirap över!


4 kommenttia:

  1. NAM de ser gott ut! Ja måst testa dehä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mission completed :D
      De e gott oxo - lönar sig!

      Poista
  2. Håller me ser suberpt ut o de låter så coolt att du baa gö ändringar sådää hups vups!! ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeee!! ^^ hahha - de e bara goda ingredienser så de kan int gå fel ;D

      Poista