torstai 1. tammikuuta 2015

en vänlig nyårshälsning

Hej och Gott Nytt År! Å det nya årets vägnar, har jag har funderat lite på om jag borde skriva (eller fota) om något nytt tema här på bloggen, och med min nyårspartner Lotta diskuterade vi faktiskt bland annat bajsbloggar. - Ingen fara - mina toalettbesök är inget jag tänkt dokumentera på nätet tillsvidare. Men i och med att jag varit & kommer att vara en hundägare i 2,5 veckor, är upplockandet av (hund)bajs en väsentlig del av vardagen. Och plockar hundägare bajset verkligen varje gång? Nej. (Yes - I've seen som shit.) Men efter det som Lotta lärde mig för en stund sedan, kommer vi antagligen att börja göra det.  Om inte vi vill ha arga flåsanden i nacken (eller böter? orsakade) av personer som inte har så mycket att göra på sin fritid. För hör och häpna; i USA petar ett företag vid namnet PooPrints i hundbajs för att hitta DNA till den skyldige hunden. (Klik) Vem vet när samma verksamhet kommer till Finland? Mina visheterns ord till alla hundägare - plocka upp bajset!

bild tagen av Vera

2 kommenttia:

  1. :DDDDD kanske borde vi starta en liknande firma här!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahha joo!! O så behöver ja aldri plocka upp Moneys hundskit utan kan ba skylla på alla andra ;)

      Poista