tiistai 24. helmikuuta 2015

lite foton och fasta

Dagarna rullar på och har faktiskt försökt ta med kameran lite mer. Det har varit kaffe, jobb, chillning, födisfester, middagar..



Söta Jessi och Twix

Lottas übersociala katt Sissi

Åt sniglar -eller ostsås med sniglar- (före fastan) för första gången och ja det var faktiskt riktigt gott


Annars så är jag inne på tredje dagen av min fasta (började redan på söndag) och mår ganska bra. Lite hunger har jag känt endast två gånger. Första fastedagen kändes det främst bara lite konstigt i kroppen. Men överraskande lätt har det varit, fastän jag ibland känner mig svagare än normalt.

Känner mig jätteinspirerad till att börja laga massor hälsosam mat och har redan kollat upp recept som jag ser så fram emot att få testa! Men första dagen efter fastan får endast bestå av något i stil med ett halvt (omsorgsfullt tuggat) äpple, en liten banan, och lite grönsaker. Ännu andra och möjligtvis tredje dagen blir det lite lättare mat. Bestämde mig för att förkorta fastan aningen så börjar med detta antingen imorgon eller på torsdag.

Just nu sitter jag i bibban och ska snart fortsätta räkna. Väntar på hot bikramyoga som jag och Vera hoppeligen ryms i.. Ha en skön fortsättning på dagen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti