torstai 19. helmikuuta 2015

i väntan på studenten

TACK Vera och Jessi för dessa bilder! Jag har själv fotat på tok för lite på sistone. Så fick nu lite inspiration, efter att ha fått låna bilder som de tagit, till att skriva om några positiva grejamojs som hänt upp till typ en månad bakåt.

  • Jag gjorde mitt piano 3/3 nivåprov den 26 januari och slutförde därmed mina studier i musikskolan. Efter tio år är piano inget måste mera, och det känns så jävla skönt!
  • Vi hade den sista officiella skoldagen någonsin och en del av vårens (avslutande) studentskrivningar påbörjades.
  • Skrev redan lite om detta tidigare, men fick det perfekta jobbet i BJJcenter. Har härliga arbetskamrater och kunder, och ett för en gångs skull lagligt jobb att lita på.


Vi fick äran att ta hand om Chip i en vecka, världens sötaste franska bulldog. Följande vecka åkte mina föräldrar på resa så jag hade huset för mig själv. Så har det varit barnpassning, övernattningar, bloddonering sådär halvt (man måste avbryta proceduren mitt i då nålen stack rakt igenom venen). RAXbuffet, filmtittande och vattenjumpa. Nu för några dagar sedan var vi hos Elsa med Vera och bakade bullar till två på natten. Vi sålde dem på ravintolapäivät följande dag och tjänade en liten slant. En rolig upplevelse var det. Läs mer om det här.



Bänksskuddardagen kom och gick. Mycket tid lades ner inför den dagen. Överraskande mycket. Men det har varit roligt, och särskilt abikryssningen var lite som en "walk down memorylane" då man såg så många bekanta... Hahha alltså vet inte vad jag ska skriva om detta.



Idag var vi i Tallinn! Jag och Vera fick äntligen äta i Vegan Restoran V vilken man ju måste testa efter att ha läst Kaisas blogginlägg. Och det stället kan verkligen rekommenderas. På riktigt. Gå dit. Utöver det så är jag riktigt nöjd med "utfärden" och det känns nog som att det viktigaste blev gjort.


Köpte förresten ingefärs-tandkräm från Estlands Prisma. "Warming toothpaste for gum health" står det på paketet. Vet nog inte varför tandkräm ska vara värmande, men det lät spännande. Och lite spänning är väl kul ;)

8 kommenttia:

  1. Hahah ingefärs tandkräm bringar spänning till livet xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahha joo ja ha nog sakna lite spänning fram tills nu! ;)

      Poista
  2. O sen ännu att huuuuui dendä bloddonationen!! :O huihuiiii...låter inte så värst kul..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo de va nog lite äckligt, o jättesynd att dom int kunde använda blode som dom hade tagi, de va ändå typ en fjärdedels liter.. :/

      Poista
  3. för en gångs skull lagligt jobb XDDD skrattade lite. Men yaayyy härliga saker!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahhaa de e iaf lite pålitligare :D o jee :) <3

      Poista
  4. Restaurangen var nog helt härlig ♥ SÅ synd a den int oxå finns lite närmare

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaah de blev nog lite olycklig kärlek nu :( <3

      Poista