lauantai 28. helmikuuta 2015

hårfärgen caca brun av lush

Heey. Igår färgade jag håret med henna för tredje gången. De tidigare resultaten hittar du här och här. Som rubriken säger var det caca brun på agendan. Att bli kallad "hei du me rött hår" har varit riktigt roligt, men nu då utväxten ändå började antyda till grått i kontrast till det röda, tänkte jag att en ny ton i samband med ny hårfärg skulle vara rolig omväxling.



Som vanligt lät jag färgen verka i tre timmar. Produkten sägs ge en chokladbrun glans med en skifting av rött. I inneljus stämmer beskrivningen mer passande, men på bilderna ser det ännu ganska rött ut. Good to know är att Lush henna ser olika ut på allas hår oberoende om man skulle använda samma färg. Själv hade jag ju röd färg redan under, vilket förklarar en del. Och då färgen fick verka hade jag plast runt huvudet, vilket via någon sorts kemisk reaktion ger håret en mer rödskiftande ton.



Jag är väldigt nöjd med resultatet! Vet inte ännu vad jag ska göra vid nästa hårutväxt. Kanske spara några slantar och vänta på att solen gör sin blekande verkan istället.. (Sen på sommaren hehe. Men det är ju inte så länge kvar!)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti