keskiviikko 25. helmikuuta 2015

så avslutas fastan efter tre (och ett halvt) dygn

De tre första dagarna sägs vara värst när man avstår från något. Jag har nu avstått från mat och andra drycker förutom vatten såklart (och en kopp hett citronvatten och limevatten) i tre dygn. De har gått relativt bra, och idag på fjärde dagen känner jag mig inte specellt annorlunda. Helt bra känns det, men inget nytt alltså. Anser det inte mer som någon idé att fortsätta. Dessutom - till allas intresse - började blåbärsveckan, och då känns det extra viktigt att ge näring till kroppen. Så idag börjar det med kolhydrater från frukt, bär och grönsaker och imorgon får jag äntligen börja med mina första recept! Tänk morotssoppa eller varm tofu-paprika sallad... <3



Jag är så tacksam för denna fasta, och det känns bra att märka att man verkligen kan klara sig hur bra som helst med mindre (eller ingen) mat. Kroppen och hjärnan fungerar ändå. Den fick mig att fundera på vad jag egentligen stoppar i mig. Annat intressant som jag märkt är att jag inte haft ett sug för sött, inte ens då en rulltårta varit precis framför näsan. Dessutom har jag sparat massor tid som skulle ha gått åt till att äta, förbereda maten, packa med maten eller åka hem för att äta... Främst positiva saker har jag fått ut av detta, men nog måste jag säga att det känns spännande att börja få äta igen! :D


Texten illustrerar en äppelsvan som jag just gjorde med anvisningar från denna video. Svanen fick bli mitt första offer sedan lördagkvällens nutella-marshmallowpuffar som vi gjorde med C och M.

4 kommenttia:

  1. De ha vari inspirerande att följa me din fasta, liksom tankeväckande fastän ja int ens ha prova själv! Dessutom e svanen cool :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wau helt jättekiva o höra! Känns bra att det jag skrivit uppväckt tankar :)
      Tänx fö svanen XD

      Poista
  2. Jepp, håller me sara! de e jännä att få höra när nån annan gör sånt som man int ens ha våga tänka på!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihiii blir så glad! ^^ Nu kanske du iaf vågar tänka på de nä du läst om de ;)

      Poista