torstai 19. maaliskuuta 2015

Livet av en sistaåring i gymnasiet










Igår var en bra dag. Jag skrev det sista provet någonsin i lång matematik. Alla timmar de senaste tre (12?) åren som satts ned inför detta prov. Ryggvärk, huvudvärk, tårar, svett och ja, månne int blod också... Spenderade typ hela kvällen i BJJcenter, och detta var huvudorsaken till dagens brahet. Vann för en gångs skull en motståndare större än mig, fick teknikerna till provet för blått bälte, Vera, Matilda och Christel kom med på en thaiboxing timme, min mun blev styv av allt skratt och leende.. Blev dock blev dissad alltför många gånger :D





I hänvisning till rubriken vill jag skriva lite om mitt sista år i gymnasiet för att om tio år kunna nostalgisera. Detta är alltså det sista året, eller ja numera månaderna, före vardagen kommer att ändras som störst under mina 12 år i skola. Jag kommer att flytta hemifrån för gott, och inte bara i perioder då jag vaktar andras hundar och katter ;) Ska nu inte uttråka alla med att skriva om vad jag sysslat med, men vill bara berätta att jag är nöjd med tillvaron för tillfället. Dagarna flyter på, det är härligt att inte vara fastkejdad i skolans byggnad och det känns som om jobb kommer som på flytande band, likaså killar. (Hehhe, en liten ordvits då majoriteten av dem på vårt gym är av det mannliga könet.) 
Klart är allt inte som en dans på rosor - med frihet kommer ansvar, och misslyckanden som jag tydligen är skicklig på. Men just nu skiner solen och det känns bara bra. Hur hemsk jag än måste låta då jag kommer hit och skriver det.

2 kommenttia:

  1. Härlig fiilis i dehär inlägget!❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alltså underbart o höra! <3 Då lyckades jag med vad jag önskade åstadkomma ^^

      Poista