lauantai 11. huhtikuuta 2015

rå mango-aprikoskaka

Vad är skillnaden mellan en "vanlig" tårta och en tårta? Det frågade min pappa mig häromdagen. Det kan naturligtvis vara lite förvirrande. Jag skulle vilja svara "allt", men den mest fundamentala skillnaden är att en raw cake innehåller endast vad-jag-tycker är bra ingredienser. Liksom saker som annars också anses hälsosamma. Botten med valnötter, solrosfrön, dadlar, mullbär etc., en krämig fyllning med cashewnötter, kokosolja, citron, honung, kanske banan och bär eller frukter. Förra veckan gjorde jag en mango-aprikos raw-cake som blev jättegod!


I kakan, som är relativt liten finns det hela TVÅ färska mangon. Inte 1,5% saftkoncentrat och 3% mangopuré.  Receptet hittar du här. Ja, det är tidskrävande och dyrare med denna sorts bakverk, men enligt mig återbetalar sig kostnaderna =tid och pengar, (med hög avkastning) i intäkterna =som ultimat resultat välmående.


4 kommenttia:

  1. N.A.M. Dedä ser så gott ut! Måst seriöst testa nångång! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jess fotografering succeeded! :D Joo rekommenderar verkligen, den e sådär härligt fräsch <3

      Poista