lauantai 13. kesäkuuta 2015

en (nästan) zen lördag

Effektivet är ordet som passar bäst in på idag. Med effektivitet menar jag allt annat än jobb och träningar. Jag vaknade halv sju denna härliga lördag morgon av ett envist jamande. Lottas katt Sissi, som jag skött denna vecka, bestämde sig igen för att det var tillräckligt sovet för natten. (Sissi I love you anyways <3) Under dagen har jag skött många små och stora ärenden och nu börjar huvudet så småningom bli lite klarare igen. Hann dessutom testa några nya recept! Och för en gångs skull är recepten på båda värda att delas med av.


Hade detta som bas för spenatplättarna. Hit bör tilläggas att min pappa tyckte dessa var godare än köpta spenatplättar - ja dom med dextros, emugleringsmedel, socker och vad vet jag. Och det är redan mycket det! Receptet går enkelt att justera. Själv använde jag 1,5 paket smulten frysspenat som jag vispade med 2 ägg, 4-5 dl sojamjölk, 2dl bovetemjöl, lite malda mandlar (som blev kvar av bottnet till nedanstående morotskaka), salt och spirulina. Efter att ha låtit svälla i en halv timme, stekte jag i kokosfett.


Kolla här för en helt härlig morotskaka. Tips angåenden denna kaka och typ allt raw: investera i en ordentlig mixer och spara otroligt mycket tid. Och ragekohtauksen (vredesanfall?).


Lite saker som jag lärt mig idag:
  • spenatplättar passar bra ihop med kokt rödbeta och blåmögelost
  • man kan säga nej utan att någon blir sur #vågasäganej xd
  • vilodagar gör under för kroppen
  • män i chinos är hootttt
  • bil + öppet takfönster + musik med stark basso + skinande sol = aaaah
  • vår granne kan inte sjunga och hon tycks inte vara medveten om det

4 kommenttia: