lauantai 20. kesäkuuta 2015

midsommarsemestern

Vad jag kan säga om årets ovanligt tidiga midsommar, är ändå att just denhär extra lediga fredagen verkligen var behövd. Redan på onsdagens kvällsjobb då jag skulle öppna kassan, fick jag två frågor om inte jag haft en lite jobbig dag..? Tydligen är jag inte så bra som jag trodde på att fejka ett gott humör, men hei vad kan man göra då dagsjobbet allt som oftast känns som ett (milt) helvete. (Tack gode gud för mb-center, som sedan på dendär onsdagskvällen då jag efter some hc handstående-övande och fyra timmar senare körde hem, var på ett så mycket bättre humör.) Meen som tur är det bara två ordentliga jobbveckor, varefter endast mitt tre-kvällar-per-vecka-jobb är kvar! OCH kan ju inte klaga över det ännu pågående långa veckoslutet heller! Redan den regniga torsdagen blev massor bättre då vi träffades med Vera i stan, åt goda rawcakes och vegemat. Hehe, tills det blev brottom och jag måste springa till tåget och träningarna - men vad kan man åt att man liksom aldrig riktigt hunnit tala klart!? Fredagen var lite varmare och klarare. Bilderna nedan är tagna från blomplockningsvandringen som ledde till Fallkulla en sväng. Efter lite brottning i Sockenbacka firade vi midsommaraftonen med att göra blomkransar, grilla, basta.. och så åkte vi runt i Esbo där på kvällen. Midsommardagen kan kort beskrivas som Lotta + Nutella + Desperate Housewives + vår soffa <3 Nu ska jag försöka somna i tid och sova lääänge så man kanske t.o.m. skulle vara pigg imorgon.

















2 kommenttia:

  1. omg domdä grisana/svinena (va dom nu e XD) e jätte gulliga!! o ojj era kransar ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihhiii joo älä!! Helt supersöta <3
      nämen tackar ^^ de va säkert första gången för min del som ja laga en krans :D

      Poista