lauantai 27. kesäkuuta 2015

"No snowflake ever falls in the wrong place."

Jag tycker att vår resa i livet lite påminner lite om produktionsprocessen i en fabrik. Nej, vi har aldrig har en klar "slutprodukt". Men för att komma till ett visst skede, måste man först genomgå alla de tidigare. Vissa av dessa skeden kan kännas lite jobbiga, medan andra inte alls jobbiga. Oftast hoppeligen totalt underbara. Hehe såhär långt kom jag med mina paralleller mellan livet och fabriken. Men grundtanken är där. Man kan inte bara hoppa över något och komma till något längre fram i kedjan. Det är bara att rulla på och försöka få ut det mesta av hela s.a.s. produktionsprocessen. Ingen snöflinga faller någonsin på fel ställe. Vad som skulle kunna kännas som ett bakslag kanske helt enkelt är där för att vi ska inse något ännu större.








I och med de åtta timmarna i dagen som i huvudsak gått till att dammsuga källare och vindar, har denna månad känts ganska psykiskt tung. I kontrast till det jobbiga har jag också fått mycket mer utav min fritid. Belönande träning, inspiration till att testa och göra egna recept och en enorm tacksamhet till hur fina vänner jag har - fastän vi träffas helt för lite!

4 kommenttia:

  1. Fint skrivet! O hey vi måst ses snart, känns igen som helt för länge sen senast!❤️

    VastaaPoista
  2. Nämen voi tack! <3 Jooo hei mitt dagjobb slutar nu på freda (woohoo) så nästa veckaaaa? ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii skönt! Jess ja kommer oxå hem från åland på freda så nästa vecka blir braa!:)

      Poista