keskiviikko 22. heinäkuuta 2015

chicago

Okej, en sak jag blev och fundera på. Hur i helvete kan det köra så mycket dyra bilmärken i Chicago? Jag trodde majoriteten i USA var fattiga eller närmare lägre medelklass..? Sådär annars så spenderade vi en riktigt bra speed-semester med modern i Förenta staterna förra veckoslutet.




Jag blev överraskad av hur stort raw-food faktiskt är i Chicago. Särskilt Karyns och Raw, och kan rekommendera båda varmt! T.o.m. får taxi-chaufför - "före ni far måste ni smaka på Garrett popcorn" - visste Karyn, och nästan prisade hennes mat och utseende.





Förutom raw-food, testade vi bl.a. på hotellets morgonyoga och kände oss kanske lite piggare trots 8h tidsskillnaden och att man hoppat över en natt.







Annat jag kan rekommendera - förutom shopping så klart (Forever 21, Victorias Secret <3) -  är Museum of Science and Industry med massor på riktigt intressanta utställningar och Willis Tower i vilken jag står på bilden nedan.










4 kommenttia:

  1. åå så coolt dendä willis tower :o o verkar ha vari en bra speed semester!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo de va ganska nice o se utsikten därifrån :D
      Hehe verkligen! :)

      Poista
  2. Näää så fina bilder du (och din mamma) tagit! passar bra ihop med texten ;) m.v.h. Mulan

    VastaaPoista