lauantai 11. heinäkuuta 2015

mitten av juli och jag lever

Hej, det var ett tag sedan sist. Let's uppdatera lite!

  • mitt helvetiska jobb tog slut
  • jag fick min studieplats i hanken
  • vi åkte till hangö




Regattan var en speciell upplevelse. Det var roligt få chilla med kompisar, se bekanta, vara i Ekenäs-trakter, nära havet, se brorsans båt osv. Men som alltid då man har för roligt händer det inte så roliga saker. Kan säga att följande dag började med att vi med Matilda fick navigera oss från Veikkolas skogar med trevligt lite bensin, jag med en sko och en icke-fungerande telefon (för att den fallit i vattnet i min bakficka tillsammans med mig) för lite ärenden i Iso Omena. En sådär härligt lugn söndag..



Annars då? Lite BJJ och lite kvällsjobb.. En dag kom Matilda och förgyllde mitt jobb i mb-center, vi hade lite egen jumppa och störde säkert ingen som som tränade. Tidigare denna vecka var vi och cruisa med Vera - efter ett tag blev vädret surt och bestämde sig för att börja pissa på oss. Lite mindre chillande på stranden denna vecka.. Ett tips för sommarens mindre somriga dagar; gör som jag och Lotta - fixa en najs brunch och kolla på en film (Magic Mike anyone?).


Och så en grej!

  • från och med 1.8. har jag och Linn en bostad i stan

4 kommenttia: