keskiviikko 8. kesäkuuta 2016

2016, 8 juni

What's new?



Jag och Vera 5 maj, där vid bron mellan Hagnäs och Tölö

Skolan tog slut i mitten av maj. En veckoslutsvisit till Åbo, och så har jobbhelvetet börjat. Och nej, jag har inte något emot att arbeta. Tvärtom vet jag inget bättre än att spendera tiden på ett produktivt och givande sätt, extra pluspoäng till att man direkt vet, att idag har man tjänat såhär och såhär mycket pengar. Men då det efter diverse jobb inte finns tillräckligt med timmar eller dagar i veckan, kan det ju bli lite påfrestande. Även lite beroende på vad annat som händer i livet just då.




Risto och Jag i Åbo 12 maj, Beckholmen

Utöver jobbet som gårskarl/städerska för bakre-Tölös fastighetstjänster, kvällsjobben på mb-center och caféet i Kompassi och barnvakt, har jag på min fritid försökt planera in så mycket som möjligt, så att resten av mitt liv inte bara tynar bort de följande fem veckorna. Vi skaffade med Vera och Jessi 10-gångerskort till att gå på poledance-timmar, så har jag varit lite och simma i Stadikkan med Matilda, på ravintolapäivät, på Kaivos puistojumppa och lite allt möjligt som råkat passa in. Härligt att vara ute då det varit fint väder, och ja, helt enkelt försökt träffa alla så mycket som möjligt. Visst är "egentid" viktig också, men just nu kommer det ganska lågt ned i to-do-listan då tiden är så begränsad. Feber och flunsa hade jag också i ett skede, men måste ju fa på jobb ändå. Ingefära och mammas supertabletter tycktes sen ha sin verkan för jag blev frisk efter fyra dagar.

Förra lördagen på en lite lyxigare brunchgrej med Linn

Just nu känns det skönt att veta att man närmar sig slutet av den mest intensiva jobbperioden redan nästa veckas torsdag och är endast caféet kvar för min del efter midsommar! Denna sommar har jag planerat att inte planera så mycket. Jobba lite givetvis, men annars bara ligga på stranden, åka till sommarstugor, läsa böcker, ta åtminstone en ytterst osocial dag och spela djurläkare i Afrika spelet (<3).. Och ta lite små och någon längre resa. Helt enkelt ta mer tid än vanligt till att må bra.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti