lauantai 13. elokuuta 2016

inte på flow festival

En lugn dag på jobbet. Ganska skönt faktiskt. Att bara sitta och läsa hufvudstadsbladet inne i den lilla försäljningshyddan, och veta, att jag tjänar lika mycket som igår då det knappt blev tillräckligt lugnt för att äta.



...

Skulle faktiskt fortsätta på dethär före det slutligen kom en kund.

Några minuter senare lyckades en liten fågel borra sig in från de halvt slutna dörrarna. Under försöket att få den ut lyckades tjugo fler getingar storma in. Så nu har vi mig här, en halv timme senare misslyckad med min misson, utanför och frysandes i min filt, väntandes på att den inte mera så lugna jobbdagen ska ta slut.


Update

Det blev riktigt fint väder på kvällen, så fick jobba hela dagen. Nu i efterhand känns dock fåglarna och getingarna som ett ganska litet problem, då någon underbar person kom och stal min ryggsäck från caféet. Inklusive plånbok och min guldklocka ärvd av mommo. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti