torstai 29. syyskuuta 2016

september på gott och på ont

negativa saker

  • just som träningen gått som på räls blev jag sjuk under två veckor
  • fick hud-svampinfektion vilken jag nu haft den senaste ena och en halva veckan
  • fick inte se Seppo för att inte smitta honom
  • fick en allergisk reaktion av antibakteriella salvan jag använde och fick mitt på natten åka iväg till sjukhuset och köa i tre timmar på Haartmans dejour (och sova fem timmar före skolan började)

positiva saker

  • skolan har vart krävande men intressant och t.o.m. kul ibland
  • hur härliga människor i det allmänhet finns
  • just nu är jag frisk från flunsa och väntar på att svampen ska försvinna och såret på kinden ska läka efter att man opererade bort mitt födelsemärke
  • har haft en relativt bra dygnsrytm på sistone
  • har börjat läsa en jättebra bok (Gone Girl som Jessi lånade)
  • idag fick jag ett stort skolprojekt gjort och föredrag presenterat
  • alla smutsiga och svampiga kläder, lakan & handdukar tvättade i fem tvättar
  • mamma på besök hela kvällen<3
  • imorgon åker jag till Åbo med Seppo och Risto! - ett helt veckoslut på lande


vi hade Seppo en stund ute och forska i sitt fina sele / fick ha kontakt med honom i en heltäckande huppare [/ även kul att få träffa så många kompisar i.o.m. visiter för att se Seppo! höger bild tagen av Matilda]


megafin utsikt på kvällen från caféet


Linns födispresent var att hon skulle bjuda pizza och vin på Linko varefter kvällen förlängdes och vi råkade promenera oss fram till Café Regatta


fint konstverk som Vera märkte i Rupla på vår söndagseftermiddag med konstutställning, massor promenerande och pizzaaa


bestieees - megasöt bild från igår

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti