tiistai 27. joulukuuta 2016

fem projekt för jullovet

För mig började jullovet för exakt en vecka och en dag sedan. Jag drog alltså lättnadens suck på måndagen 19 december efter den sista tenten, och firade detta med att fara på Ruplas hävikkilounas med Vera. God + billig mat + underbart sällskap =  Och för mitt nästan en månad långa jullov hade jag typ månader i framväg planerat in projekt som jag ville sätta igång när allt det hemska väl var över. Vill nu dela med mig fem av dessa projekt som satts igång. Ironiskt nog börjar vi med

1. att inte planera för mycket. Kanske lite abstrakt, men fick faktiskt en lösning. En ny och mindre kalender som jag fick som julklapp av Lotta. Det ryms helt enkelt inte utförande planering för varje timme.




2. Ett annat projekt som nu kommer att utföras vid årsskiftet är att Risto flyttar till mig i Tölö! Min rumskompis flyttar ut, och att nu planera när man ska föra vad och hur har visat sig vara mer utmanande än vad man tänkt sig..


Bild tagen idag från vår "vandring" i Noux nationalpark

3. En två till tre veckors grain-free diet började igår, då jag vill se hur min atopiska hud reagerar. Det, att jag inte planerar in allt för mycket stöder ju detta, då jag får mer tid att planera och tillaga maten. Även flytten gör ju detta lättare, då jag nu bara har ett ställe jag sover i..


4. Jag lånade ett nothäfte med klassiska stycken från bibban, och har börjat spela piano. (Det var Ristos villkor för att behålla pianot nu när vi flyttar ihop - hade märkt att det blivit lite dammigt under det senaste halvåret, heh.)


5. Kodning var något som jag sedan länge planerat in att börja öva under jullovet, och har nu några timmar övat m.h.a. Codeacademys nätsidor. Rekommenderar ifall intresse finns!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti