perjantai 6. tammikuuta 2017

att överanalysera

Har du någonsin överanalyserat? Det har jag gjort, så otroligt onödigt mycket. Ett löfte för detta år är att för en gångs skull försöka låta saker vara som de är och acceptera, att jag inte behöver veta eller komma fram till något som inte redan är givet. Förutom då det gäller studier, och ja, då krävs de ju att man har en viss analyserande växel på.

Detta år ska jag fokusera på tre saker. Saker som känns som det totala motsatta jag hållit på med på sistone.

1. att inte konstant försöka hitta en större mening med allt

2. göra maximalt lite saker & bara vara mer

3. söka en inre mental stabilitet



och för att du inte ska behöva överanalysera på varför jag valde denna bild är det för att den gör mig (paradoxalt till texten) glad och får mig och tänka på sommaren och då Vera var i Lappvik och jag var med mina föräldrar och det kändes tryggt och bra.

2 kommenttia:

  1. Haha bilden😂😂 ååh saknar lappvik och sommaren!❤️
    Och håller så med, tänk vad skönt att skippa allt överanalyserande

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaaa <3 men hei- nästa sommar igen! Om man sku hinna va där lite längre hehe ^^
      O säg int annat, nångång är det ju så att "tietämättömyys tekee onnelliseksi" ;)

      Poista