keskiviikko 1. helmikuuta 2017

sallad med majs och svarta bönor

Och vinäger i såsen!


Det var det första jag lagade när jag började den veganska dieten. Och gud va gott! Jag vill dela med mig det ursprungliga receptet, ur vilket jag sen gjort versioner som nu känns bra för stunden. (Vad jag har hemma/hittar lätt i matbutiken)

Receptet är taget härifrån.
  • ett stort salladshuvud (själv föredrar jag kål)
  • en burk svarta bönor, igenomsköljda
  • en stor paprika
  • några tomater, 4-5 kanske
  • en burk majs, igenomsköljda
  • en purjolök, lite vårlök eller något annat
För såsen
  • en kruka koriander
  • en halv avokado
  • 2 msk lime- eller citronsaft
  • olivolja efter smak/konsistens
  • 1,5 tsk vinäger - jag rekommenderar mera! kanske 2msk om du känner dig modig
  • salt om du vill

1. Gör såsen: mixa alla ingredienser i en mixer
2. Skär grönsakerna och kombinera med bönorna och majsen
3. ÄT

2 kommenttia:

  1. Salladen och såsen ser jättegoda ut båda två! Makaronilådan vet ja smakar häärligt!!
    Tack Julia!

    VastaaPoista