tiistai 14. maaliskuuta 2017

mars -17

Jag tänkte att voi vitsi, nu har jag ju bara satt recept på sistone. Det har jag länge viljat göra mer av, men nu är det kanske lite väl mycket. Fotat har jag inte heller gjort med kameran, men i telefonen hittar man ju alltid lite!

För tillfället är jag inne på hälften av vårterminen, dvs idag började andra (eller fjärde, hur man tar det) perioden för mig. Utöver massor av skolprojekt, har resten av livet fortsatt sådär parallellt. Mycket träningar, blivit sjuk, fortsatt med mycket träningar och blivit sjuk igen... Varit på voffeldejt i Roots, tittat på Matkalla Mombasan hos Lotta, firat Veras o Ronjas födis, och ja försökt vara lite allmänt social. Samtidigt har jag dock arbetat på att vara mer hemma och chilla, och nu har det ju varit ganska skönt att mysa i mina kattbyxor med min härliga katt. Börjat en bullet journal, börjat meditera, börjat läsa på gamla testamentet. Och ja, skaffat en tatuering - dendär bilden som är där nere. Fotar sen när huden mår lite bättre ;)


Mycket text om vad jag gjort och lite om hur jag mått. Det är ju också något som vi alla säkert känner ganska varierande (?), och vissa dagar har nästan gått som med en klump i magen och andra som om hela världen ler mot mig. Meditationen är nu något som jag försöker göra till en daglig grej (eller åtminstone nästan) som skulle hjälpa att jämna ut denhär (antagligen hormonella) psykiska "stormen".

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti